lördag, september 27, 2008

Bok-paket

Igår damp det ner: ett platt vitt paket med mitt namn och adress i snirklig blå handstil. Avsändare: Ariadne Antikvariat.
Jag öppnade det inte förrän idag. Vek upp paketet (en uggla prydde frimärket, så passande) och tog ut - ytterligare ett paket. Inslagen i oblekt papper var Alexander Skantzes Grattis Gud plus faktura prydligt undertecknad "Hälsningar Ove Jönsson".
Jo, jag tackar och bockar. Tänka sig att kunna beställa böcker ifrån antikvariat så lätt. Hos mig syns inget bokköpsstopp i sikte. Ännu. Kanhända blir det ändring på detta. Bevare mig väl vilka möjligheter som nu läggs framför mina fötter. Galenskap!

4 kommentarer:

La Bibliofille sa...

Ariadne är ett toppenantikvariat, det är ett sant nöje att göra affärer med dem. Det utbud de har är alldeles förföriskt och makalöst! Ove Jönsson is the man!

Vi har Skantzes Grattis Gud och Rikets tjänst i pocket på jobbet, bör jag kasta mig över?

FRIDA sa...

Marlan,

vet du om man kan räkna antal besökare när man använder blogger/blogspot?

/Frida

marlan sa...

la bibliofille: Jag vet inte om Rikets tjänst, har ju inte läst den faktiskt. Men Grattis Gud är riktigt bra, svart läsning det skall inte förnekas, men det är ju viktigt att få ett hum om den här sidan av befolkningen också.
Jag skall strax läsa om den, det var ju mer än tio år sedan sist.
Och Ariadne skall jag garanterat göra fler affärer med.

Creutz sa...

Intressant.

Jag länkar till dig från http://literature-connoisseur.blogspot.com/

/
Andreas