söndag, maj 04, 2008

Sommarlängt



Originally uploaded by postpretto
Jag längtar efter sommar idag.
Idag (efter jag vaknat från sextimmarssömnen efter lördagens nattpass) har jag och D suttit på balkongen och ätit pizza, i solen. Hängmattan är uppe, möblerna är ute. Balkonglivet har börjat för det här året.
Jag väntar på att malva ska ta sig upp ur krukorna på balkongen och inne i vardagsrumsfönstret skjuter basilika och solrosor upp som små missiler i andra krukor.
Jag tror mig ha gröna fingrar, efter farfar. Jag vill ha en djungelträdgård hemma med gröna växter överallt.

Jag jobbar sista natten inatt, för den här helgen. Nattens arbetspass skall användas till att färdigställa första momentet av hemtentan. Jag är inte ett dugg motiverad just nu. Vill mest ut i hängmattan och ligga där och läsa om Usa:s andra inbördeskrig i DMZ.
Serier skall inte underskattas. Jag är lite irriterad på mig själv att jag inte lagt ner mer tid på det tidigare (Anteckning för jaget: En dag skall jag skriva ett vettigare, mer koncentrerat inlägg om detta med serier.).

Inga kommentarer: