lördag, mars 22, 2008

"Watch your step, I just threw up."

Ok.
Det här gör mig verkligen en smula upprörd. Ord är överflödiga. Mitt oförstånd över människors girighet och föraktet för deras brist på respekt - är totalt.
Givetvis gör jag Converse en tjänst nu, i och med att jag skriver om skorna. Jag vet. Det är det de vill. Smart Converse. Smart.

"Distressed in the way Kurt Cobain wore them, the shoes provide a rarely seen glimpse into the head of this musical and lyrical genius with sketches that display his hopes, dreams and lyrics from amazing songs such as Come As You Are." skriver Converse.
Får man med en hagelbössa med om man köper skorna kanske? Det vore ju onekligen humoristiskt. Eller en snara att lägga om halsen, om man köper Ian Curtis-versionen av skorna...
Det är ju så urbota dumt. Ungefär lika dumt som att översätta titeln Touching from a distance av Deborah Curtis till Beröring långt ifrån. Titeln är en textrad ur en Joy Division-låt. Det översätter man inte. Det är att defekera på självaste verket. Basta.

Kretiner.

Snart skall jag gå hem från nattens arbete. I sängen hemma finns D.
Jag skall krypa in i hans armhåla och sova.

Inga kommentarer: