onsdag, juni 25, 2008

Resultatet av tristess

Nattpass på arbetet leder till tristess, tristess leder till slösurfande på olika mer eller mindre meningsfulla sidor på internet.
Resultatet: x antal koppar kaffe, några timmar kvar på arbetspasset och jag har beställt 5 nya pocketböcker från Bokus. Världens sista roman lider mot sitt slut och jag måste ha ny läsning. Har dock en massa böcker, som jag fått av D, att bränna igenom den här sommaren. Men det är något, med att få välja läsningen helt själv. Att hinna ikapp sig själv på något vis.
Det är så det blir, jag hinner inte läsa något fritt valt i terminerna - all tid går åt till att pressa in högskolepoäng - så min bokhög växer sig mäktig till sommarledigheten.
Så, om några dagar kommer Joyce Carol Oates, Maja Lundgren och Martina Lowden hem till mig. Jag hoppas på varmare och mindre blåsigt sommarväder, så jag kan ligga i hängmattan på balkongen med Elliott. Och jag hoppas på sinnesro att kunna tillåta mig att ligga där. Jag upplever att det är så otroligt svårt att ta det lugnt. Märkligt.
Om inte annat räcker böckerna på tåget ner till Roskilde nästa vecka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen shit, är det sant? :D Jäklarns också. Det var mig litet! haha

Anonym sa...

Jag minns när jag pluggade på universitet och kände att allt handlade om att ta dessa poäng och jag varför trött för att läsa dessa underbara romaner som väntade på mig hemma. Men sedan kom sommaren och då kunde jag inte få nog av böcker. Vilken Oates är det som du beställt?

marlan sa...

Hm, Fallen, Älskad saknad och Mörkt vatten.
De är alla på svenska förvisso, men jag kunde inte motstå.

Anonym sa...

Jag tyckte otroligt mycket om Fallen, en av dom bästa hon har skrivit, men dom andra du har beställt kommer strax efter. Jag dyrkar Joyce carol Oates och har bara läst henne på svenska. Är tyvärr för lat för att läsa på något annat språk.