torsdag, maj 15, 2008

Torsdag, 13.17



Originally uploaded by postpretto
Jag annonserade ut råttburen på Blocket.
Idag kom en kvinna och köpte den. Lägenheten känns tommare nu, fastän jag kramat älskade Kanin och jag och D drömmer hunddrömmar om bedårande karaktärer vi ser bilder av.
Jag skulle skriva något om det där med råttburs-affären, tyckte D. Något om hur det märkliga i folk kommer fram i vissa situationer. Något om somliga människors sätt att uttrycka sig och människors sätt att förutsätta saker som går bortom sunt förnuft. Men å andra sidan; min definition av sunt förnuft är inte din definition av sunt förnuft. Det sunda förnuftet är en chimär.
Men, i skrivande stund kan jag inte samla mig nog för att formulera min poäng. Jag vandrar mellan Fataneh Farahani's iransk/svenska kvinnor och sängen. Jag vandrar mellan köket och alla galaxer med Super Mario. Jag plockar med ormbunkarna jag fick av H i födelsedagspresent. Jag lyssnar om och om igen på A Silver Mt Zion och tänker miljoner halvtänkta tankar som övergår i andra tankebanor. Tvära kast. Det är assymetri in absurdum.

Jag är här, men inte närvarande.

Inga kommentarer: