onsdag, december 17, 2008

Tillbaks till skolan


Jag är hopplöst fast i Bully.
I detta spel är man en pojke som går på Bullworth Academy, ett internat med skoluniformer, maktkåta prefekter, onskefulla mobbare, stroppiga pennalister, fotbollspuckon, nördar, flickor ( som man inte kan säga så mycket om, de är rätt trista men tycker om att man ger dem blommor och choklad), försupna lärare.
Dagarna här går åt till att gå i skolan (kemi, matematik, engelska och biologi t ex), skjuta på mobbare med slangbella, hålla sig undan prefekterna som annars släpar en till lektionerna, bryta sig in i skåp och stå upp för nördarna.

Inte mycket blir läst här hemma, när undertecknad uppenbarligen är upptagen med att gå i skolan, knäa prefekter, åka skateboard och hänga ute på stan efter mörkrets inbrott. Jag menar, vem vill inte springa runt på stan med ett baseballträ, utklädd till pommes frites och slå sönder trädgärdstomtar?
Häromdagen upptäckte jag också att det även går att ge de manliga mobbarna (tjejer i spelet verkar inte kunna mobbas) blommor och belöningen för detta är att man får en kyss. Homoerotiken dryper om tv-rutan.
Så, jag är fast. Jag bryter mig in i skåp och springer ärenden åt nördarna, jag skjuter med min superslangbella som har kikarsikte, från skolans tak, jag gör egna smällare i kemi-setet på mitt rum.
När jag kommer tillbaka från Bully - vacuumet skall jag försöka mig på Bokkedjan.

1 kommentar:

C sa...

hehe, vilken drömtillvaro.. där är jag också var dag .)


massa värme å kanelklem!