söndag, december 21, 2008

Klapp

Jag har fått årets första julklapp inatt.
Förväntan och ett stråk av inspiration fyller mig så sakteliga. Det börjar nere i tårna och jag lyfter en smula från backen.
Hemma är det samma radiokanal SomaFM (med en av kanalerna innehållande extra julig musik) som förra året: Xmas in Frisko, med beskrivningen "Our annual eclectic, irreverent holiday broadcast. May not be suitable for all ages!"
Bara en sådan sak! Så vi lyssnar på Tomtens bravader som inte alltid är helt rumsrena, blandat med rena juldängor och traditonella jullåtar framföra av valfritt pojkband. D upplyser mig om att julen inte går att stoppa och att det är såhär det måste gå till.
Vi bakade lussekatter för någon vecka sedan, men tröttnade på att göra snurror. Resultatet: lussekatter, lusseormar, lussemaskar från filmen Tremors, lussefittor, lussedonuts samt lussebläckfiskar.

Ingen snö i Stockholm ännu, jag har inte haft råd att handla julklappar ens. Jag tvivlar på att jag ens hinner/har råd när lönen väl kommer den 23e.
Men inatt är det ok. Det känns roligt, idéer kommer till mig och det känns som lite tillfällig julefrid infunnit sig.

Inga kommentarer: