torsdag, mars 12, 2009

Intervju med Dave McKean, Bookmooch och jobb


Jag har tidigare framhållit Dave McKean som en mycket bra illustratör. För mig är han mest känd för att ha illustrerat Neil Gaimans landskap och historier. Han gör vackra, otäcka, suggestiva bilder.
Jag fann häromdagen en intervju och en massa vackra bilder med illustratören hos Seven impossible things before breakfast.
Dock har livet bjudit på späckat schema de senaste dagarna, så länken kommer lite sent.
Jag är upptagen med restuppgifter, arbete som ljudtekniker (som det så fint heter) och med att söka nya jobb inför sommaren, samt Oscar Waos korta och förunderliga liv.

Vidare bookmoochas det för glatta livet. Jag har verkligen blivit fast i det och sänt iväg Charlaine Harris och Sookie till Philadelphia, Morvern Callar till Linköping och den olästa Nu vill jag sjunga dig milda sånger till Australien. Snart kommer Zadie Smiths On beauty till mig från Chile och Vita tänder från någonstans i Svea Rike.
För er som inte vet hur det fungerar med Bookmooch, kan jag tala om att tanken går ut på att dela böcker med varandra. Har du en bok eller ett par stycken i bokhyllan som du vet med dig att du aldrig kommer läsa igen? Du kanske inte känner att du måste ha dem kvar?
Registrera dem på Bookmooch och se om någon vill ha dem. Byt in dem (inte nödvändigtvis med samma person som vill ha boken av dig) mot böcker du verkligen vill ha. Det är gratis sånär som på porto, vilket inom Sverige inte blir så många kronor, att skicka utomlands är såklart lite dyrare, men detta får man igen i nya böcker så på det stora hela går det på ett ut.
Livet går framåt.

Inga kommentarer: