måndag, oktober 06, 2008

marlan - You see this name, you think dirty.



Bristen på inspiration vad gäller studier och det studierelaterade är lamslående. Jag sover mest hela dagarna och är vaken om nätterna. Tillståndet är minst sagt växtliknande.
Jag ligger och vrider och vänder på mig, spelar Super Mario på mitt Nintendo DS, fast under täcket så jag inte skall väcka någon. Det känns ibland lite som att vara liten igen, när man låg och läste fast mamma sagt åt en att man minsann MÅSTE sova nu. Jag läser om staden som slutade andas, som är en historia jag måste säga växer mer och mer för varje sida. Den är verkligen kuslig och vindlande vridet skriven. Riktigt obehagligt att läsa om invånarnas inre som förvrids mer och mer i bestialisk galenskap - jag gillar det.

Jag koncentrerar mig på det jag har inspiration till - det nya hemmet. Att inreda "biblioteket", läseoasen i hallen. En alkov skall det bli, mellan garderoberna, full med kuddar, filtar och en läselampa. På den motsatta väggen - bokhyllor. Bokhyllor på varje tänkbar yta och uppe intill taket.
Jag är inte så stor till växten så jag lär få plats kors och tvärs på två av Ikeas fotpallar - Ektorp. Det lär bli magnifikt. Stora tankar skall läsas och tänkas där.
Jag bygger upp grunden först, hemmet skall bli en borg - återigen - där jag skall kunna samla styrkorna och ta mig an motgångar och hinder.
Och vinna stora segrar.

Ett roligt verktyg för motsträviga dagar är för övrigt Sloganizer, som gör en slogan av valfritt namn, ord, alter ego eller dylikt.
Jag har den längst ner i på Avantgardet med mitt flitigt använda signatur och det är sannerligen ett enkelt peppningsredskap för att få dra på smilgroparna och känna sig, i alla fall lite mer superhjältelik och stark sådana dagar då det känns som om solen bara kommit upp för att förödmjuka en.
Smaka bara på:
marlan is rolling, the others are stoned.
marlan- The power on your side.
marlan's like heaven.
marlan - You see this name, you think dirty.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag "besökt" några av dina dagar igen. Alltid givande läsning, när jag väl ger mig den tiden. Goda tankar.

/ Vindspel (alá sockerdricka) :)

Anonym sa...

"I'd sleep with Alwilda" (??!!)

"My Alwilda, your Alwilda, Alwilda for all" (Luckily, there's plenty of Alwilda.)

"Food or Alwilda? I'll have Alwilda." (Well, of course!)

marlan sa...

Vindspel: Åh, vad trevligt att även du tittar in här ibland. Välkommen tillbaka.

alwilda: haha, jaa du ser!! Finurligt verktyg det där.