måndag, juli 07, 2008

Litteratur på festival

Tillbaka efter vistelsen i ett varmt och soligt Roskilde. Ölen var kall, banden mycket bra och sällskapet trevligt.
Min gamla kursare M, från litteraturvetenskapen, var där också. Vi hann med att diskutera en drös med böcker, masterprogram och examensbestyr. Mycket trivsamt att sitta på en filt i den ljumma sommarkvällen med en god öl, bandare med diverse trevlig musik och dryfta böcker och språk, uppsatser och avhandlingar.

Jag är hemma igen, bränd av solen och utanför fönstret regnar det. Jag har legat i sängen och läst Ilium. Den är verkligen bra, men jag har lite svårt att behålla koncentrationen med tjocka böcker.
Förresten har mitt paket från Bokus anlänt till tobaksaffären, kanske dags att ta på de splirrans nya gummistövlarna (som jag inte behövde använda i Roskilde detta år) och gå och hämta det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fann dig då du kommenterat i min "gamla" blogg som jag fick flytta pga av Stalkers.

Vilken enormt intressant blogg du har! Hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina länkar?

/
Lina