onsdag, januari 28, 2009

Cbrpnklsecirel

Via Facebook fick jag för någon vecka sedan veta att Hallongrottan skulle anordna en Cyberpunkläsecirkel.
Intellektuellt utsvulten som jag är klickade jag snabbt i att jag skulle närvara på dennas första möte som skulle hållas idag klockan 19.00.
Donna Haraway, William Gibson, Tank Girl och Blade Runner; Jojomensan, det låter bra smaskigt för en utsvulten.

Nå, nu är klockan 19.35, på Hallongrottan befinner jag mig inte. Imorgon åker D till Frankrike och blir borta tills på tisdag och jag känner mig utschasad efter två dagars intensivt stöttande av familj och vänner. Jag är nöjd med mitt relativt stillsamma, barnlösa liv konstaterar jag ikväll. Det är aldrig okomplicerat att leva, men jag har det rätt lugnt omkring mig.
Jag glömde till och med bort Rabbit Hole Day, mitt i allt tumult igår. Även om Blindheten definitivt kan ses som ett slags dystopiskt kaninhål?

Nästa möte i läsecirkeln skall hållas den 25 februari. Då skall jag minsann ta mig dit. Någon som vill följa med?

Inga kommentarer: