måndag, januari 19, 2009

Måndag

Det är måndag, en grå, glåmig sådan.
Jag sitter på biblioteket, denna outtömliga källa till sinnesfrid.
Stora förändringar är i görningen. Och mindre.
Innanför hemmets väggar växer något som är "vårt" fram. Mer och mer kommer på plats och jag lärde mig i helgen, efter några timmars svärande, spottande och fräsande att behärska min relativt nyinköpta symaskin. Då jag var redo att kasta ut skrället genom fönstret fogade sig plötsligt stygnen, blev platta och jämna.
Jag fållade tyg för glatta livet som sedan fästes i alkoven till mitt lilla bibliotek i hallen. Jo, det blir fint. Läsvänligt, tedrickarvänligt och framförallt slummervänligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad det låter mysigt! Alla borde ha en sådan plats i stt hem.

marlan sa...

Ja, verkligen.
Ens hem skall ju vara ens borg, det är viktigt det där.