torsdag, januari 29, 2009

Bokhyllor

En bild säger mer än tusen ord sades det. Så, titta på bilden.

Tänk om man hade en massa väggar (rum) att fylla med bokhyllor? Tänk om man slapp bry sig om att man inte har någonstans att göra av alla de där böckerna man vill ha (eller som man redan har)? Tänk om man bara kunde ha alla sina finfina titlar i finfina hyllor, som levde upp till och förtjänade varandra?
Åhhh, jag trånar... medan mina egna skatter står uppe på garderoben med smidesbokstöd och i hyfsat trista men överbelamrade svarta IKEA-bokhyllor.

Bilden: Trilogy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tänk om man hade all plats i världen att ställa vackra bokhyllor med massor av böcker på. Själv så är det redan svårt att få plats med alla, det finns inte rum för någon mer bokhylla. Så jag staplar och håller på. Min man säger att visst mitt intresse är ju inte så dyrt men det tar plats eftersom jag har så svårt att sluta köpa böcker och ge bort böcker.

marlan sa...

Hehehe, jag känner igen mig i det där. Jag undrar vad det beror på det där, boksamlandet.
Jag tror det bara är djup passion.