måndag, februari 16, 2009

Om att skicka böcker med post

Jag lade ut min Dead by dark av Charlaine Harris, på Bookmooch. Det är ingen idé att den står och samlar damm i bokhyllan, så besviken som jag blev. Jag kan lika gärna skicka den och få något jag vill ha i utbyte.
Svar har kommit in från Kanada och Storbritannien. Intressant.
Häromveckan sålde jag en bok till en förkyld advokat i Norge. Han ville köpa Noras systrar av Margareta Wirmark till sin fru som är skådespelare. Ett tacksamt mail dök upp, boken hade kommit fram och Herr Advokaten var mycket nöjd över sitt köp. Jag hoppas således att frun var lika nöjd, om inte nöjdare.

Jag tycker om att lägga böcker i små paket och skicka iväg till Var-de-nu-skall. Det är något med att lägga ner boken i ett vadderat kuvert, skriva namn och adress på den som skall ha den och så sitt eget namn och adress. Kanske någon liten hälsning på en liten lapp, instucken mellan sidorna.
Så färdas den, till den där nya människan som jag inget vet om, och glädjer förhoppningsvis.

Inga kommentarer: