söndag, november 02, 2008

30 sekunders-kaniner

Jag satt hopkurad nedanför bokhyllan och förde in mina böcker på LibraryThing och snubblade återigen över den utmärkta 80 romaner för dig som har bråttom  av Henrik Lange. I denna seriebok presenteras flera litterära storverk genom att på blott fyra serierutor per roman, redogöra för dessas handlingar. Det är hemskt roligt att "läsa" allt från Sagan om ringen, Naked lunch, Bibeln, Mina drömmars stad och Godnatt Alfons Åberg.

Greppet att på så här vis komprimera böcker, påminner mig om Angry Alien Productions som gör animerade parodier av filmer, med kaniner i alla roller, på 30 sekunder. Här finns godingar som Exorcisten, No country for old men, Brokeback mountain
Titanic har banne mig aldrig varit så bra som när den är skapad på 30 sekunder, med kaniner!
Mycket nöje!

Inga kommentarer: