tisdag, november 18, 2008

Paket!

Så kom sista paketet i Pocket &Prassel.
Och vilket paket sen! Jag får ju mindervärdekomplex att inte jag var lika frikostig med alla prylar och godis.
I paketet (som var ännu ett tema-paket på temat skräck) fanns, förutom ett brev som förklarar innehållet (bild kommer senare, då jag kommit överens med kombinationen Gimp/freud):

Godis-piratos (havens skräck, ho ho ho, så gillar jag ju pirater)
Salta katten (en häxas bästa husdjur + plus att svarta katter enligt gammal folktro betyder otur)
En massa röd/svarta klubbor, närmare bestämt nio stycken. Dess betydelse skulle jag ta och fundera över själv. Så jag funderar (...).

För övrigt fanns där en monsterreflex, som jag genast skall sätta på jackan när jag skall gå till jobbet ikväll, en bläckpenna med dödskalle på samt post-it-lappar med monster.
Håhå, jag är nöjd och tacksam!

Ja, och så boken- det bästa av allt: Waking up screaming av H.P. Lovecraft. Jag har ju faktsikt tänkt att jag skall läsa Lovecraft, men så har jag aldrig kommit mig för, andra böcker har kommit emellan... så det har inte blivit av.
Nu så. Äntligen.

Jag har som sagt haft mina funderingar kring vem som skickat mig paket, men jag är långt ifrån säker på min sak. Poststämpeln är det enda jag har att gå på egentligen och jag har varit inne och snokat på diverse bloggar.
Så jag väntar med spänning på att se om mina gissningar varit korrekta - tills dess mitt allra varmaste tack!

Gjorde ett test, som jag hittade hos Läser&funderar, eftersom jag drar mig för att gå ut i regnet med Lola. Mitt resultat blev Sylvia Plath, ovanligt passande.






gURL.comI took the "If You Were a Poet..." quiz on gURL.com
I am...
Sylvia Plath

Do your feelings come pouring to the surface no matter what? Is writing or speaking your mind a matter of life and death for you? If so, you may identify with Sylvia Plath's confessional style of poetry. Plath is perhaps one of the most famous poets of the 20th century. Read more...

Which poet are you?

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad att du gillade paketet! :)
Du hittar moí här: http://fantasy03.blogg.se
*kram*